شما چند سکه دو رو دارید ؟ >

Back 1 2 3 4 5 6 Next



My Notes...

 

 در طول نبردی مهم و سرنوشت ساز ژنرالی ژاپنی تصمیم گرفت با وجود سربازان بسیار زیادش حمله کند. مطمئن بود که پیروز می شوند اما سربازانش تردید داشتند و دودل بودند.

در مسیر میدان نبرد در معبدی مقدس توقف کردند. بعد از فریضه دعا که همراه سربازانش انجام شد ژنرال سکه ای در آورد و گفت:" سکه را به هوا پرتاب خواهم کرد اگر رو آمد، می بریم اما اگر شیر بیاید شکست خواهیم خورد".

"سرنوشت خود مشخص خواهد کرد".

 سکه را به هوا پرتاب کرد و همگی مشتاقانه تماشا کردند تا وقتی که بر روی زمین افتاد. رو بود. سربازان از فرط شادی از خود بی خود شدند و کاملا اطمینان پیدا کردند و با قدرت به دشمن حمله کردند و پیروز شدند.

بعد از جنگ ستوانی به ژنرال گفت، ما پیروز شدیم ولی: "سرنوشت را نمی توان تغییر داد با یک سکه"

ژنرال در حالی که لبخندی بر لب داشت، سکه ای که دو طرف آن رو بود را به ستوان نشان می داد جواب داد:" کاملا حق با شماست".

نکته مدیریتی

انرژی حین انجام کار، بسته به تصور و باوری است که در رسیدن به موفقیت در آن کار است. عمده متون روانشناسی را که بنگریم توصیه های زیادی در خصوص ایجاد اعتماد به نفس و خود باوری و راهکارهای تقویت این خصیصه بیان می کنند. در سازمان ها مدیران با ابزارهای مختلفی سعی در انگیزه دادن به کارکنان و تقویت خود باوری در جهت مفید بودن در تحقق اهداف سازمانی دارند. مدیرانی موفق ترند که ابزارهای بیشتر و متنوع تری برای این کار در چنته دارند. آیا شما هم سکه دو رو دارید؟

نقل از کانال تفکر سیستمی

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





By سماء فرخنده نژاد|